Spulletjes te koop gevraagd

399
24 Berichten
Vanochtend kwam ik even buurten bij de Spiegelplas en heb met een aantal van jullie kennisgemaakt. Gezellige club en het was het weekend prima zeilweer. Ik ben er nog niet helemaal klaar voor, omdat mijn boot nog niet compleet is. Volgende week wil ik hem eens uitproberen bij de eerste clubwedstrijd die ik dit jaar ga varen.

Ik heb al wat tips gekregen hoe ik aan een mast en/of zalinghuis kan komen. Olav, helaas is de zalingset die jij te koop hebt niet wat ik nodig heb.

Verder zoek ik nog een alternatief voor zo'n peperduur Martin van Leeuwen dekzeil, misschien heeft iemand nog iets liggen. Anders overweeg ik er zelf een te maken uit vrachtwagenzeildoek.

Kan iemand mij aan een spinnaker helpen? Ik meende vernomen te hebben dat iemand nog wel een reserve heeft maar ben vergeten wie.

En last but not least: een opbergzak (shute,chute, sock. hoe noem je zo'n ding). Ik zie dat jullie de prachtigste exemplaren hebben maar ik heb geen idee hoe ik daar aan kan komen, waarschijnlijk omdat ik google met de verkeerde zoekterm.

Zonder deze spullen lukt het zeilen vast ook wel, maar ik ga graag voor het eggie.
Groet
Bart

zeilendstajenooitvoorpaalsteekdusmaarvanwal
Hallo Bart,

Ik heb zelf een dekzeil gemaakt van PVC vrachtwagen zeil, met lijm en een naaimachine lukt dit prima.

Het is wel handig om eerst een dekzeil te bekijken en te plannen hoe je e.e.a. gaat maken. Dat scheelt veel naden plakken en naaien.

Aan een chute kan ik je niet helpen, je kan JAMA Sails (Jan ter Hoeve) eens vragen of hij er nog een heeft of voor je kan maken.

Als je nog andere spullen nodig hebt, ik heb nog wel klemmen en blokken over.

Wardo

350
60 Berichten
vwbt het maken van een dekzeil van vrachtwagen zeil, ik heb dat jaren geleden ook gedaan, nog steeds prima. Wel twee aandachtspunten: zorg dat de boot kan blijven ademen, doe er een stootwil tussen of zo, tussen de boot en het zeil. Dit voorkomt Osmose bubbels aan de binnenkant.

Ik heb er destijds een verfbrander opgezet, en dan met zo'n ijzeren polyester roller de boel aan elkaar gerold/gesmolten. Niet mooi, wel super sterk!

399
24 Berichten
Van dat aan elkaar smelten las ik inderdaad ergens. Als het niet te veel werk is ga ik dat inderdaad doen. Ik heb ook nog een offerte aangevraagd bij Skipdoek maar die zullen vast ook niet goedkoop want die komen zelfs je boot opmeten. Dat kan ik zelf ook nog wel.
In elk geval wel een prioriteit dat zeil want al mijn spullen liggen in de boot en zo'n bouwzeil dat je op 20 plekken moet vastknopen is ook niks.

zeilendstajenooitvoorpaalsteekdusmaarvanwal
399
24 Berichten
Hallo Wardo,

Bedankt voor je informatie. Ik ga of zelf een zeil maken of ik koop er een van van Leeuwen, duur maar wel heel goed. (Ik heb er een op mijn Simoun). Een chute laat ik maken bij Hagoort Sails, ik ken de eigenaar. Een mast zou ik eventueel via Hans Dijs kunnen bemachtigen,maar nog niks van hem gehoord.
Voorlopig kan ik wel even door met deze mast. Wat ik leuk vond afgelopen zaterdag dat jullie allemaal wel zo jullie ervaringen met de ouder wordende boten en dat een beetje schade of averij niet betekent dat je niet kunt zeilen, dat ga ik dus gewoon doen. Als ik door heb hoe de trimlijnen zouden moeten lopen weet ik ook wat voor blokken ik nodig ga hebben. Er zitten nog wel clamcleats naast elkaar op de boorden, maar niet veel katrollen meer. Ik zie dat iedereen zijn boot anders inricht, maar zijn er mischien schema's (tekeningen of foto's) van voorbeelden? En wat zijn de echte do's en don'ts bij de inrichting?
Groet
Bart

zeilendstajenooitvoorpaalsteekdusmaarvanwal
Hallo Bart,

Er zijn volgens mij niet echt schema's. Ik kan wel een paar schetsen voor je maken.
Kan je mij je email adres sturen, aan voorzitter@javelin.nl?
Een paar foto's van je boot en de spullen die er nog op zitten helpt ook wel.

Ook even je adres en telefoonnummer.

Wardo

140
Jan NED154
87 Berichten
Ik heb nog wel een complete mast liggen...

Quote from: DopjedePolo at mei 10, 2015, 09:14
Vanochtend kwam ik even buurten bij de Spiegelplas en heb met een aantal van jullie kennisgemaakt. Gezellige club en het was het weekend prima zeilweer. Ik ben er nog niet helemaal klaar voor, omdat mijn boot nog niet compleet is. Volgende week wil ik hem eens uitproberen bij de eerste clubwedstrijd die ik dit jaar ga varen.

Ik heb al wat tips gekregen hoe ik aan een mast en/of zalinghuis kan komen. Olav, helaas is de zalingset die jij te koop hebt niet wat ik nodig heb.

Verder zoek ik nog een alternatief voor zo'n peperduur Martin van Leeuwen dekzeil, misschien heeft iemand nog iets liggen. Anders overweeg ik er zelf een te maken uit vrachtwagenzeildoek.

Kan iemand mij aan een spinnaker helpen? Ik meende vernomen te hebben dat iemand nog wel een reserve heeft maar ben vergeten wie.

En last but not least: een opbergzak (shute,chute, sock. hoe noem je zo'n ding). Ik zie dat jullie de prachtigste exemplaren hebben maar ik heb geen idee hoe ik daar aan kan komen, waarschijnlijk omdat ik google met de verkeerde zoekterm.

Zonder deze spullen lukt het zeilen vast ook wel, maar ik ga graag voor het eggie.
Groet
Bart

You don't stop playing because you grow old.... You grow old because you stop playing!!!!

Dit bericht is gesloten. Er kan niet verder op gereageerd worden. Blijf rustig en ga verder.

Statistieken