[peiling] Vormgeving

Zoals jullie zien is de layout weer eens veranderd smiley
(speciaal om Olav te pesten laugh )

Eindelijk eens iets moois.
Naar aanleiding van de ALV met de opmerking van Olav (onze houtje-touwtje man wink ) dat de site wel HEEEEEEEEL veel info bevat heb ik mij maar weer eens gestort op layout, nu met de missie om te vereenvoudigen.

De site is mijns inziens nu echt veeel simpeler maar heeft nog dezelfde links als voor de aanpassing.

Dus met trots presenteer ik u de nieuwe vormgeving: Javelin v8

Gaag reacties en opmerkingen over dingen die niet duidelijk ijn of misschien nog meer aandacht verdienen.

Laturz... Michiel

Addict since 2000
Sailed NED268, NED508, NED576
346
0 Berichten
Beste Michiel, het is wel anders, maar voor mij, jaap ned324 niet echt een verbe. Kijk eens naar de site van de Flying Dutchman of Olympiajol daar blijkt uit eenvoud komt de kracht mijn inziens,Je moet een algemene site hebben over de javelin, Wedstrijd verslagen, links naar relevante site’s, tweede hands, wedstrijd kalender, trim tips, bv mat voor een materiaal zeilen ze mee.simpel maar toch doeltreffend. Ik weet commentaar is altijd gemakkelijk, maar dat is nietde bedoeling, je vroeg om een mening. Groet Jaap

Eenvoud = kracht, dat ben ik met je eens. Maar het oog wil ook wat Jaap smiley Mijns inziens heb ik de zaken behoorlijk vereenvoudigd door simpelweg een "één-laags" menu aan te brengen.
Persoonlijk vind ik de site van de olympiajol informatief maar de vormgeving is w.m.b. TE minimalistisch. Maar goed, daar zijn meningen meningen voor.

Voor zaken als trim-tips, welk materiaal wordt er gebruikt etc. etc. kom je toch weer uit op het forum, mensen moeten daar vragen stellen en antwoorden geven.
Het olympiajol forum is gewoon een gastenboek, daar kan niet echt gespecificeerd over een onderwerp worden gesproken.

Verder ben ik ook met je eens dat de FD een heldere structuur heeft maar ook hiervind ik toch dat het mij de indruk geeft een pagina uit de vorige eeuw te zijn. Dat vind ik altijd erg jammer, maar goed dat zal mijn beroepsmatige deformatie wel zijn.

Ik ben blij dat je openlijk je mening hebt gegeven Jaap, ik hoop dat er meer mensen volgen.

Echter wat betreft de inhoud van de site:
[blockquote]Net als wat Johnny Nr 5, een robot in de film Short Circuit, al zei:
Need Input!
Dus kom op allemaal: Waar blijven de tips en trucs?
[/blockquote]

[Michiel heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 17 jaar, 3 maanden terug.]
Addict since 2000
Sailed NED268, NED508, NED576
Hoewel ik geen problemen had met het vorige ontwerp vind ik de nieuwe lay out van de site wel een verbe. Ik ben het eens dat de kracht van een goed ontwerp vaak de eenvoud ervan is. Over de site van de FD deel ik de mening van Michiel. Ziet er inderdaad wat oubollig uit. Dus complimenten voor het nieuwe ontwerp. Maar omdat Michiel perse nieuwe input wil toch enige opmerkingen.
Het enige waarmee ik wat moeite heb is de menu balk. Vooral de verdeling van de onderwerpen. Zo was ik gek genoeg even aan het zoeken voordat ik de foto’s gevonden had. (Zag later pas dat de foto’s onder de menu balk ook snelkoppelingen zijn). Foto’s staan nu onder “Diversen”. Omdat de foto’s de meest krachtige reclame voor nieuwe bezoekers zijn, is het misschien een idee om een Tab “Multimedia” of “Foto’s” op te nemen in de menubalk. Onder Multimedia zou dan ook de nieuwsbrieven en digitale flitsen (nu onder “de Javelin”) kunnen komen en eventueel later video materiaal….
Het Gastenboek zou ik eerder bij het Forum verwachten.
Is het ook mogelijk dat wanneer je op een tab van de menubalk klikt je direct in een soort pop-up de onderverdeling van dat menu krijgt? Je krijgt dan direct alle onderwerpen van die Tab te zien waardoor je makkelijker kan zoeken. Je hebt weliswaar minder mogelijkheden om extra informatie toe te voegen van het onderwerp maar de extra tekst die we nu krijgen voegt niet zo veel toe.

Ik had / heb het idee dat mensen een beetje verdrinken in een uitgebreide menu-structuur, vandaar dat ik heb gekozen voor één niveau in het menu. Het nadeel daarvan, ben ik helemaal met JanWillem eens, is dat wat onderduidelijk kan zijn waar je wat nou precies zou kunnen vinden. Wat ik wel kan doen is de gegevens van wat je onder deze knop kan vinden opnemen van alle onderdelen in de tooltip (het minischermpje wat verschijnt als je over de knop beweegt). Ik zal eens kijken wat we daar nog van kunnen bakken.

Addict since 2000
Sailed NED268, NED508, NED576
153
Janjama
241 Berichten
Hoi Michiel, Een zeer positieve verandering van de site die duidelijk overzichtelijker is geworden Ik heb nog twee kleine opmerkingen. De een is: voor de iets ouderen onder ons met hulpbehoevende ogen, zijn de lettertjes wel wat klein. De tweede opmerking is waar ik me bij aansluit bij Jaap, dat op het gebied van het technische vlak en materiaalkeuze misschien wel een kolom voor gemaakt kan worden. Hiervoor zal ik mijn best doen om wat meer meetgegevens en materialen bij de diveerse gebruikte boten te inventariseren. Dit kun je dan aangeven als trimtips en gebruikte materialen. Het forum is misschien beter als vraag en opmerking. Groeten, Jan

Ik heb ook nog een vraag. Waar zijn de foto’s gebleven van afgelopen jaar die ik je heb opgestuurd? O.a. Spiegel en Alkmaar. Als je ze niet meer kunt vinden wil ik ze nog wel een keer opsturen. Ik zal je digitaal nog het nieuwe logo van JAMA SAILS mailen vanaf mijn andere computer. Site is nu een stuk beter. Kleine aanpassingen horen er nu nog bij naar aanleiding van alle opmerkingen. Groetjes, Barbara

xyz
3
Arent NED576
332 Berichten
Hi,

Zal me ook nog even in de discussie mengen...

Ik vind allereerst dat de site er zo weer eens véél beter uit ziet. Ik denk dat er op deze manier een voorpagina staat die je snel en gemakkelijk wijzer kan maken over de Javelin.

Ik geloof dat er steeds meer duidelijk wordt dat mensen een heel verschillend beeld hebben over wat mooi en handig is op het internet, en dat dat veel te maken heeft met wat je verwacht van een site en de manier warop je zelf het internet gebruikt.
Voor mij als insider in de klasse en iemand die graag via het internet allerlei meningen uitwisselt en info inwint, is deze site prima in orde. Ik zou zelfs willen pleiten voor een kleine aanpassing: Sterk punt van de engelse site (vind ik) is het aantal forumberichten dat op de voorpagina staat. Ik vind de drie die wij hebben te weinig, je moet niet door hoeven klikken nar het forum om snel op de nieuwste berichten t reageren... Doe er maar twee bij wat mij betreft.
Ik ben het met de opmerking over de foto’s van Jan-Willem eens, maar volgens mij is dat al opgelost. Het bijschrift bij deze knoppen is wel wat ’wollig’. Mijn voorstel is iets in de trant van ’voor de snelle beslissers’ of zoiets; laat in elk geval wat duidelijker blijken dat je hier snel de interessantste dingen vindt, zoals foto’s, uitslagen en het register.
Nog een kleine, layout-opmerking: Ik zou de menu-knoppen veranderen. Zwart op rood is van een afstand van meer dan een halve meter bijna niet te lezen.... Wit op Rood is beter denk ik, of misschien rood op wit of zo.... verzin maar iets leuks.
Als laatste de trimtips die Jaap graag wil hebben. Ik ben het met je eens Jaap, dat er wel wat meer over bekend mag worden. Misschien moeten we inderdaad naar een aparte pagina toe met een paar algemene dingen. Jan kan daar misschien nog het meeste voor aanleveren. Voor de rest is het een kwestie van het forum gebruiken. Vragen stellen, weetjes delen, en grote ontdekkingenn meteen voorleggen aan de rest van de zeilers. Dat houdt ons allemaal alert.

In el;k geval is het forum al aan een revival bezig, gaat goed zo smiley

Gr, Arent

Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk wink
3
Arent NED576
332 Berichten
Hi,

Ik zocht iets opde site, en voilá, het menubalkje heeft weer een hele andere look; kan mij wel bekoren. Ik kan nu de tekst op de knopjes va een meter afstand nog duidelijk zien (zonder bril), prachtig dus

Gr, Arent

Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk wink
3
Arent NED576
332 Berichten
Nou alleen nog foutloos typen zonder bril smiley

Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk wink
Sinds wanneer heb jij een bril dan?

Addict since 2000
Sailed NED268, NED508, NED576

Dit bericht is gesloten. Er kan niet verder op gereageerd worden. Blijf rustig en ga verder.

Statistieken