Spiegelplas, stuurman beschikbaar

138
Jan NED554
68 Berichten
Altijd al willen weten of een ervaren stuurman meer snelheid uit je Javelin kan persen? Grijp die kans, ik zou zondag 18 oktober kunnen. Zorg jij voor een boot, mooi weer en bier?
Jan ter Stege

346
0 Berichten
Volgens mij jan heb je zelf een boot, maar moet je op zoek naar bemanning voor de zondag

Jeetje Jan, ga je schamen.... Moeten we ook nog vervoer voor je regelen of kom je nog wel op eigen kracht deze wereldreis maken

een echte zeilboot is wit van kleur
153
Janjama
241 Berichten
De bejaardenbus rijdt maar tot hilversum.
Die heeft geen trekhaak, is dat het probleem huh???????/

xyz
38
122 Berichten
Jan, ik heb nog wel plaats voor je. Eigenlijk komt het mij verrassende goed uit: je hoeft alleen maar aan wal te staan........
Ned 530

138
Jan NED554
68 Berichten
De reacties bekijkend: 1 dagje met eigen boot zou kunnen, ik zit zaterdag al in Bussum; de serieuze wedstrijdreactie ontbreekt nog.

161
Fred NED550
54 Berichten
Misschien kan ik een collega van mij zo gek krijgen.
Hij zoekt nog een boot maar weet niet wat wil.
Ik heb nog een boot zoals jullie weten. dus alle ingrediënten zijn aanwezig.
Het enige probleem is dat hij al wat gepland heeft maar dat het nog niet zeker is. Vrijdag kan hij pas zeggen of zondag gaat lukken Jan. als dat OK is hoor ik het wel.

Snow could be Yellow.....!:?
138
Jan NED554
68 Berichten
Omdat ik begonnen ben aan een opleiding als squashtrainer, geef ik de zondag een andere invulling. Ik kom zaterdag wel even kijken, omdat ik benieuwd ben, hoe de boot van Jan en Jens eruit ziet.

346
0 Berichten
Even terug te komen op je woorden Jan afgelopen zaterdag bij de spiegel dat Nederland de afgelopen jaren niet echt mee telt met de europese. Jij als 3 voudig europees kampioen moet toch in staat zijn om ons naar een hoger niveau te krijgen. Misschien is je aanwezigheid, tips, coaching, commentaar het komende jaar met de wedstrijden wel voldoende. Hopende op betere resultaten voor de nederlandse zeilers, omdat de euro dit jaar ook in nederland is.

138
Jan NED554
68 Berichten
Terugkomend op het EK 2010 in Nederland. Hoe varen we ons in de top 4, waar 2 Duitse en 2 Engelse boten de dienst uit gaan maken. De laatste EK’s zijn we afgezien van een enkele uitschieter in een enkele start niet meer voorin te vinden. 567 met Jan/Jan Willem resp. Volkmar en 554 met Jan en Jan zijn bij de top 3 geeindigd, maar dat is al een behoorlijke tijd geleden (Jaap: 554 is 3* als tweede geeindigd, de 1e plek was 2*). Even kort door de bocht met als uitgangspunt dat we het EK op golvend water houden. Wat is er voor nodig om bij de top 4 te komen: snelle boot en getrainde bemanning. In Nederland hebben we 5 snelle boten: 553. 554, 555, 557, 567. Als we kijken naar de concurrentie dan varen enkele combinaties al langer dan 25 jaar samen, een schat aan Javelin-ervaring. Een paar opties: stel onze snelle boten ter beschikking aan de best mogelijke combinaties van zeilers. Huur een paar goede zeilers uit andere klassen in en zet die in zo’n snelle boot (is in het verleden door de Duitsers en Engelsen daadwerkelijk gedaan). Ik denk dat er best wel 1 of meerdere snelle combinaties te vormen zijn, die dan vervolgens heel veel trainingsuren moeten maken om de ervaringsachterstand enigszins in te lopen. Bovendien moet je de confrontatie zoeken met de nieuwe boten in Duitsland, dus alle wedstrijden in Duitsland en Nederland meezeilen. Ik vermoed dat die bereidheid er momenteel niet is. Dat wil niet zeggen dat we onze achterstand niet kunnen beperken, natuurlijk kunnen we ook gaan trainen. Ik heb ontdekt, nu ik een opleiding als squashtrainer volg, dat dit veeleisend is. Ik heb momenteel de kennis voor zeiltraining niet, het zou waarschijnlijk ontaarden in bezigheidstherapie. Misschien kunnen we het onderwerp op de agenda van onze jaarvergadering zetten en komen daar goede ideen uit voort.

Dit bericht is gesloten. Er kan niet verder op gereageerd worden. Blijf rustig en ga verder.

Statistieken