is 135 kilo te licht voor in de javelin?

130
3 Berichten
Hallo allemaal

Ik ben Paul Dijkstra en zeil schakel en zit er aan te denken om over een jaar of 1 a 2 ook in de javelin te gaan zeien!
Ik zeil schakel met mijn vriendin en dan dus in de javelin met haar. Ik weeg 73 kilo en zij 63.
Is dit een gewicht waar mee je een javelin goed kan zeilen?
En dus ook mee zou kunnen winnen?mits ik goed zeil natuurlijk.

Moet geen probleem zijn hoor, er zijn teams veel zwaarder en er zijn teams die lichter zijn. Wijzelf zijn ergens in de buurt van de 145 kilo. Het is handiger om wat meer te wegen, maar goed. Met licht weer is het allemaal makkelijker smiley

Addict since 2000
Sailed NED268, NED508, NED576
130
3 Berichten
Het kan dus wel. Maar moet nog effe kijken hoe het allemaal loopt heb nu eerst een nieuwe schakel gebouwd voor mezelf . Maar lijkt me leuk om een javelin er bij te hebben omdat jullie maar 1 keer per maand varen zal ik er toch schakel bij zeilen. Maar lijkt me een geweldige boot!!
Dus wie weet doe ik ook wel mee over een jaar of 1 a 2!

Groeten Paul Dijkstra

114
Harry NED557
141 Berichten
Als je een keer een een wedstrijd mee wilt varen dan kan dat. De klasse heeft een promotieboot die je gewoon een keer mag lenen . Waarschijnlijk ben je meteen verkocht!

130
3 Berichten
Lijkt me geweldig zit alleen voor het komende jaar iederweekend vast met wedstrijden in de schakel.
Maar als ik een keer kan neem ik wel contact op lijkt me geweldig!

Groeten Paul Dijkstra

Maar lijkt me leuk om een javelin er bij te hebben omdat jullie maar 1 keer per maand varen zal ik er toch schakel bij zeilen.

Ehhhmm ja, als je alles bij elkaar optelt en deelt door 12 maanden zeilen we 1x per maand ja.... maar aangezien ons seizoen helaas niet van jan. tot dec. loopt moeten we het in minder tijd proppen... Over het algemeen komt het er dan een beetje op neer dat je elke 2 weken of 3 weken een evenement hebt. Dus meer dan 1 per maand smiley, alleen maar ff m'n punt maken !engel

Addict since 2000
Sailed NED268, NED508, NED576

Dit bericht is gesloten. Er kan niet verder op gereageerd worden. Blijf rustig en ga verder.

Statistieken