Een nieuw zwaard maken

Hoi klussers,

Voor de NED 451 staat een klusje op het programma: een nieuw zwaard.
Ons huidige zwaard heeft na eerdere reparatie weer een oude barst teruggekregen en zit bijna muurvast in z’n kast.
Ik acht het zinloos om de reparatie weer over te doen dus wil ik het zwaard gewoon namaken.

Uit welk hout kan ik het beste een nieuw zwaard vervaardigen? Stevig, maar flexibel.

Groet, Jochem

Samen met Mark Zaremba vaar ik de NED 451. We zijn relatief jong in de klasse en het is een een grote uitdaging om alle adviezen van de experts te combineren met een flinke dosis eigenwijsheid.
3
Arent NED576
332 Berichten
[html] Hallo Jochem,

Ik bewonder je durf, maar een nieuw zwaard maken is zo ongeveer het moeilijkste en meest kritieke klusje dat je kunt verzinnen. Materiaalgebruik en vorm zijn verschrikkelijk divers en kritisch en de keuzes zijn erg ingewikkeld.

Ik zou je daarom aanraden om op zoek te gaan naar een tweedehands zwaard, of zelfs in iets nieuws te investeren, dat door en prof is gemaakt. Dan is de kans in elk geval groter dat de boot goed blijft varen. Wij hebben zelf ooit een oud zwaard van Frank Zaremba aangeboden gekregen, omdat iedereen vindt dat wij een slap k..-zwaard hebben. Dit paste toen niet zonder meer in de zwaardkast, en daarom hebben we het teruggegeven. Hij heeft het vast nog steeds als reserve... Ik zou het eens proberen smiley

Succes,
Arent [/html]

[Arent heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 18 jaar, 5 maanden terug.]
Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk wink

Dit bericht is gesloten. Er kan niet verder op gereageerd worden. Blijf rustig en ga verder.

Statistieken