Training voor de liefhebber

Voor de volledigheid nogmaals het programma dat door Arent is opgesteld en reeds via de email is verstuurd:

[blockquote=Arent NED508]
Trainingsdag Javelin in Lemmer

Opzet van de dag:
Omdat we relatief weinig tijd beschikbaar hebben, zal het een korte maar heftige training moeten worden, waar ieder op zijn manier mee door kan. Ideeën opdoen om zelf verder te ontwikkelen, dat is de gedachte.
Vandaar dat de onderwerpen ook wat eenvoudig en overzichtelijk zullen blijven. Basistechnieken om je Javelin hard te laten gaan en onder controle te houden, daar wil ik mee bezig.

Planning:
9.30u voorbespreking bij de boten (met een kop koffie?)
10.00u Het water op….
13.00u Lunch
14.00u Start middagblok
17.00u Einde training

Er zijn zo twee blokken van ongeveer 3 uur beschikbaar om te trainen; dat moet voldoende zijn om iedereen gek te krijgen

Onderwerpen:
De onderwerpen zijn zo veel mogelijk de zaken die vooral bij beginnende teams problemen geven en voor achterstand zorgen. Ik wil zo veel mogelijk basistechnieken aandragen die zwaardbootzeilen in het algemeen en Javelin-zeilen in het bijzonder eenvoudiger zullen maken.
Volgens mij is het volgende dan interessant:
'[' . strtolower('list') . ']'Aan de wind varen; vlak varen en vlagen opvangen *Overstaggaan, eventueel met een roll-tack *S-gijpen *Spinaker hijsen en strijken *Gijpen met Spinaker *Planeren *Planeren met Spinaker'[/' . strtolower('list') . ']'

Meer dan genoeg stof voor een enkele zondag lijkt me. Het planeren heeft voor mij geen prioriteit, het aan de wind varen en gijpen wél. Bereid je dus voor op veel ‘worsten’ varen.

Voorbereiding:
Ik heb in mijn PC een paar stukjes opgeduikeld, die zijn gemaakt voor Laserinstructie op de zeilschool. Omdat er ook al rekening is gehouden met tweemans boten, zijn deze stukjes ook heel goed toe te passen op de Javelin. Lees ze rustig eens door. Als je vragen hebt, dan mail je die maar naar arent at javelin.nl. Of je zet ze op het forum.
Hou het forum verder in de gaten voor mededelingen over de zondag of over de training.

Zorg voor zondag zelf voor eten en drinken. Ik zal zorgen dat er een plek is om dit dan met elkaar te nuttigen….

Tot zondag!
Gr, Arent
[/blockquote]

Bijgevoegd een pdfje met het basisstof stukkie (PDF)[br][file=../../file/public/1190317023_1_FT780_2007_training_basisstof.pdf]1190317023_1_FT780_2007_training_basisstof.pdf[/file]

[Michiel heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 17 jaar, 2 maanden terug.]
Addict since 2000
Sailed NED268, NED508, NED576
47
6 Berichten
Buurt is geinformeerd, het is maar voor een paar uurtjes was de uitleg
dus het moet goed komen

3
Arent NED576
332 Berichten
Hi,

Eerste indruk van de afgelopen dag: suuuupeeer!!
Weer was te mooi, met nét genoeg wind om ons allemaal suf te roll-tacken :p

Opkomst was ongelofelijk: 9 boten, daar zijn we bij een ’normale’ wedstrijd al blij mee. Allemaal even enthousiast en gemotiveerd, een plezier om mee te werken. Verrassend ook de inbreng van Hanneke’s vader; die zien we nog wel eens terug. Samen met Jan-Willem is dat een fanatiek team waar je voor op moet passen wink
Fred Wildenburg was present en het ziet er goed uit. Prima reservebemanning ook cool
Tis zijn nieuwe boot doet het ook lekker. Gaan we nog meer van horen. Dart heeft in elk geval driftig meegeoefend.

En de ca..... heerlijke koffie met cake om de dag te beginnen, eigengebrouwen soep tussen de middag en biertjes met loempia’s om af te sluiten. Daar kan werkelijk geen evenement tegenop... Bedankt Lemsters!

Voor volgend seizoen staat er in elk geval weer een training op de planning. Liefst regelen we ook een wedstrijd samen met Zevenwolden in Lemmer; daar wordt al zachtjes aan gewerkt.

Gr, en bedankt.
Arent

Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk wink
Ik was er zaterdag al om met een collega te zeilen. Ik had de auto nog niet geparkeerd of er komt al iemand met koffie en koek aanlopen. smiley Fantastische ontvangst van die Lemmers. ’s Avonds maar niet naar huis gereden. Het was net ff te gezellig.... wink De volgende dag werd het alleen maar beter. Jongens harstikke bedankt vooor een geweldig weekend !lol

38
122 Berichten
Harstikke tof week-end, geweldige gastvrijheid. Dat plekje waar ik stond kun je alvast reserveren voor de volgende gelegenheid!
Groeten Tis

47
6 Berichten
He niet teveel lof, straks kunnen we ze volgende keer niet meer parkeren al die javelins !!!!!! laugh laugh
enne wij vonden het ook geweldig

190
1 Berichten
Hahah, was erg gezellig!! Dan moeten we volgend jaar maar uitwijken naar de parkeerplaats bij het strand wink, daar passen nog wel wat javelins denk ik.. Ben erg benieuwd naar de foto’s!!

Dit bericht is gesloten. Er kan niet verder op gereageerd worden. Blijf rustig en ga verder.

Statistieken