Javelin Forums
Log in op Javelin.nl om te posten Geen account? Maak er een
Wedstrijden 2008
Volg: RSS
Overigens, de Duitsers die meededen met de NSR, waren stuk voor stuk ook razend enthousiast! Zou dat door de nekken komen?
een echte zeilboot is wit van kleur
Deze vraag wordt ook gesteld in duitsland door jens.
Het is een vraag niet meer.
Een gezelligheids weekend met hemelvaart is ook vast wel te organiseren, willen we daarbij ook wedstrijden zeilen moeten wij ons ook aansluiten bij grote evenementen.
Mogelijkheid voor hemelvaart is een weekend zonder wedstrijden, maar met een grondige trim en zeiltraining.
Jan
xyz
Wij hebben vorig jaar een belofte gedaan aan de Duitse klasseorganisatie omtrent het plannen van een wedstrijd in het Pinksterweekeinde en ik vind niet dat we die afspraak, zeker als bestuur, nu zo makkelijk overboord kunnen gooien.
[/quote1192712984]
Er wordt door Jan gevraagd wat iedereen zijn favoriet is, een persoonlijke mening dus. Het bestuur bepaald een strategie a.d.h.v. meningen van de leden en afspraken en is dus wat anders.
Beslist geen NSR, wie dat wil koopt maar....
Geen beledigingen aub, anders worden de berichten verwijderd. Houdt het bij een heldere discussie zoals ie nu is.
[Michiel heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 17 jaar, 1 maand terug.]Addict since 2000
Sailed NED268, NED508, NED576
Ik geloof dat ik in mijn eerste reactie te braaf heb gedaan wat Jan vroeg
Tijd voor wat extra...
Ik ga me nu niet in de Pinkster/Steinhude/NSR-discussie mengen, dat komt nog wel. NSR blijft nummer 1 voor mij, gewoon omdat ik zo gek ben op wedstrijdzeilen op zee; elke gek zijn gebrek :p
Lemmer is mijn eerste alternatief, omdat ik me persoonlijk inzet voor een sterke(re) band tussen de Javelin en Lemmer. Een wedstrijd hoort daar bij, ik wil graag helpen om dat te regelen.
Ik heb nog een paar alternatieven voorbij zien komen, die me ook passen. Ik ben er sterk voor om komend jaar weer naar het zuiden te reizen. Roermond is prima, maar Maastricht is leuker dan veel mensen denken Ik gun bovendien Tis een thuiswedstrijd.
Muiden lijkt me ook wel eens wat, maar dan moeten we iets regelen voor het overnachten en een blazer met strik voor iedereen laten maken
Medemblik is ook wat, maar meestal duur.... !sad
NK met hemelvaart lijkt steeds meer een probleem, dus daar moeten we een goed alternatief voor verzinnen....
Gr, Arent
Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk
Arend, dat je mijn opmerking beledigend vindt betreur ik. Ik wilde alleen maar aangeven dat de ’status’ van onze Javelins niet past in Scheveningen en dat laten ze je nog voelen ook.
Als argument wil ik nog naar voren brengen dat de nsr een heel wind gevoelig evenement is. Het waait er al snel meer dan 6 bf terwijl je minsten 3 bf nodig hebt om de boeien te ronden.
Daarbij is de instroom van nieuwe wedstrijdzeilers altijd het grootst geweest tijdens het Nederlandse kampioenschap, maar dat kun je wel vergeten als je zulke eerstelingen gelijk de zee op stuurt.
Met groet,Tis
Die anoniem dat was/ben ik, Olav. Ik ben anoniem omdat ik regelmatig mijn passwords niet kan onthouden, of kwijt ben. Vandaar dat ik dan mijn naam er maar onder zet, alleen de laatste keer ben ik dat vergeten. Dat iedereen vooral voor zich zelf moet spreken, daar ben ik het helemaal mee eens. Let them all speak! Dat van die status, ik heb dat zelf niet zo gevoeld, Die enkele verdwaalde "diknek" droop al gauw af als ik vertelde dat ik zowel stuurman als ook tacticus was die alles zelf mocht bepalen en bedienen in een door mij zelf gefinancierde boot. Groeten Olav, alias het anoniempje (ps Arent: een vriendje van me zit in de maatpakken, misschien kan hij wat dry tops regelen in de vorm van een blazer...
By the way, ik vind Maastricht ook leuk vaarwater
een echte zeilboot is wit van kleur
Die drytops lijken me een goed idee....
Laten we een klein misverstandje uit de wereld helpen: Het is volgens mij niet Jan zijn bedoeling om tijdens de NSR2008 ook het NK te organiseren. Die sof hebben we al gehad, dat zou ik ook niet steunen.
Ik denk wél dat de Javelin het verdient om af en toe op zee te laten zien wat hij waard is. Ik zou de windstatistieken van de NSR wel ns willen zien, en ik denk dat de hoeveelheid je nog meevalt. Het is ook niet altijd zo dat je 3 knopen stroom tegen hebt bj de bovenboei. NSR2007 was wat dat betreft vrij extreem.
Maar genoeg over de NSR...Volgende onderwerp...
PS, ik heb niet over die dikke nekken gemopperd, dat was Michiel. Ik vond het nog wel een beetje grappig
Gr, Arent
[Arent heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 17 jaar, 1 maand terug.]
Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk
De (persoonlijke) top 3 favorieten
Addict since 2000
Sailed NED268, NED508, NED576
Workum,
Makkum,
Spiegelplas, Bad Zwischenahn
en het NK op een gewoon weekend bv Vrijdag,Zaterdag, Zondag.
op bv. de Beulaker het meest ondergewaarderde zeilwater van Nederland.
Jaap
NSR
Makkum
Bad Zwischenahn
Of de NSR nu wel of geen NK is doet er niet toe het is een top evenement op een top locatie. En met Hemelvaart een leuk evenement met goede kampeermogelijkheid is geweldig maar in 2008 is er een extreem vroege Hemelvaart waardoor slechtweer en kou niet uit te sluiten zijn en dat zal de animo voor kamperen sterk beinvloeden
En gelukkig bedoelt Tis het niet slecht maar het klinkt niet vriendelijk dat over die speknekken. C’est le ton qui fait la musique
En rond de zomer Maastricht op het programma met het risico dat we een terrasje moeten pakken in Maastricht daar ben ik zeker voor in