Oproep aan alle Javelin eigenaren

3
Arent NED576
332 Berichten
Hi,

Misschien had je het al ergens horen fluisteren, maar er is een set Javelin-mallen in Nederland. Het gaat niet om de Duitse mallen en niet om de Engelse, maar om het setje uit de kelder van Frank Scheel.

Om alle verhalen rondom deze mal helder te krijgen, is het volgens mij van belang om eens rigoreus in de Javelin geschiedenis te duiken. Ik kom voorlopig een heel eind met het archief van de klasseorganisatie en de meetbrieven, maar ik kom daar juist ook een heleboel vaagheden tegen.... sad(

Ik wil bij deze graag aan iedereen die een Javelin heeft, of er bij kan komen, vragen om een foto op te sturen of op dit forum te plaatsen van het plaatje dat in de boot zit. Ten slotte is dit het meest kenmerkende onderdeel van de boot, dat hem als Javelin definieert wink

Plaatsen op dit forum is dus prima, maar opsturen mag naar arent@javelin.nl Ik ben benieuwd!!!!

Hieronder een interessant voorbeeld

Gr, Arent

[Arent heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 16 jaar, 2 maanden terug.]
Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk wink
181
5 Berichten
Beste Arent ik begrijp niet waarom jij je zo druk maakt of er uit die mallen gebouwd mag worden.En trouwens het beruchte setje is gewoon bouwmal No:3 met een bouw licentie

.....of er uit die mallen gebouwd mag worden.....[/quote1222018486]

Dat was de vraag niet... Volgens mij is het meer interesse dan druk maken?
Enige tijd geleden hebben Arent en ik het ook al eens over dit soort zaken gehad omdat er op een of andere manier toch gaten in het register zitten, van sommige boten is niet bekend of ze zijn gebouwd of niet en uit welke mal ze komen.
Dat dit mal 3 is gaat het niet echt over, meer welke boot komt waar uit. Dat is leuk om te weten.

[Michiel heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 16 jaar, 2 maanden terug.]
Addict since 2000
Sailed NED268, NED508, NED576
3
Arent NED576
332 Berichten
Daniël....

Michiel heeft gelijk; geen drukte, maar pure interesse. En gewoon is het zeker niet. B)

De claim dat er rechten op mal 3 rusten, omdat er ooit nummers zijn overgeslagen, leidt nu tot een historisch onderzoekje. Ik wil gewoon weten wie nu echt welke Javelins heeft gebouwd en uit welke mal. Niet echt gewoon, maar wel belangrijk om te weten. wink

Ik ben er de persoon niet naar om zomaar elk verhaal te geleoven....... feiten moeten bewezen worden.

Maar goed, het gaat hier niet om mij, maar om foto’s van plaatjes.....

Gr, Arent

Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk wink
181
5 Berichten
Dan moet je niet spreken over het beruchte setje mallen uit de kelder van Frank Scheel.Dit wekt de illusie alsof het ilegale praktijken zijn.Dan moet je vraagstelling anders zijn

3
Arent NED576
332 Berichten
ff filosofisch: illusies en waarheden crëeer je zelf.

Ik heb mijn stukkie al aangepast, doe jij dit ook? wink

[Arent heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 16 jaar, 2 maanden terug.]
de stap van de 527 naar de 572 lijkt een kleine

een echte zeilboot is wit van kleur
"Berucht" is meer een "term of speaking" lijkt mij. iets wat een historie heeft is in de volksmond al gauw "berucht", ik denk precies op de manier zoals Arent het bedoelde.

[Michiel heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 16 jaar, 2 maanden terug.]
Addict since 2000
Sailed NED268, NED508, NED576
161
Fred NED550
54 Berichten
Jongens rustig aan denk eerst na voor je wat op het forum gooit. Het geschreven woord is helaas ontdaan van alle intonatie en kan dus makkelijk verkeerd begrepen worden. We zijn een gezellige club en als een tekst op het forum verkeerd overkomt "pb" iemand dan ff of bel hem op anders wordt het modder gooien om niets en daar schiet we niets mee op.

Van mij hierover dus geen mening of opmerking we len er op Lemmer lekker over onder het genot van een biertje na een leuk potje zeilen.

Snow could be Yellow.....!:?
153
Janjama
241 Berichten
Beste Arent,

Wat ik hier lees maakt mij zorgen.
De mallen staan bij ons, jama sails.
Wat wij er mee gaan doen is ons goed recht.
Dit willen wij niet illegaal doen.
Wat jij hier doet is stemming makerij. (broodnijt huh) wink wink
Ik hoop het niet ,want anders gaat deze klasse een zware tijd tegemoet.
Ga jij goed uitzoeken met boot mallen en bouw nummers.
Wij gaan een stap maken richting een licentie aanvraag.
Het gaat hier om de mal uit dekelder van frank, waar uit meerdere boten zijn gebouwd bij 2 licentie houders.
De mallen zijn nu eigendom van Jama Sails. dus niet van anderen.

Jan / Daniel

[Jan Jama heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 16 jaar, 2 maanden terug.]
xyz

Dit bericht is gesloten. Er kan niet verder op gereageerd worden. Blijf rustig en ga verder.

Statistieken