Handleiding Javelin

220
razor9063
42 Berichten
Ik ben op zoek naar een handleiding of gids over de javelin,

Gisteren hebben we een javelin voor een prikje gekocht/kregen echter zijn wij geen boot gewent met zoveel tuning mogelijkheden.

Iemand die ons iets op weg kan helpen..
of evt eens wat kan komen uitleggen bij een plas water oid.

wij wonen bij leeuwarden.

Alvast bedankt.
Steven

Hallo Steven,
allereerst gefeliciteerd met je nieuwe boot! Weet je welk nummer de romp heeft? Is altijd leuk voor het register. Het meeste wat er over de Javelin bekend is kan je wel op deze site vinden. Er zijn wat regels over het gewicht van de romp, de groote van de mast en zeilen en zo maar dat is denk ik niet wat je zoekt. Er bestaat echter geen handleiding voor de Javelin. De inrichting van de boot is niet aan regels gebonden dus iedereen mag daar zijn eigen invulling aan geven. Als je alleen uitleg wil over jouw boot wil ik best wel een keer langs komen. Ik woon in Apeldoorn dus dat is niet om de hoek. Maar als je niet te veel haast hebt komt het vast goed.
Jan Willem NED545

220
razor9063
42 Berichten
He bedankt..
Dat aanbod nemen we misschien nog aan wink
we zijn nu bezig om de zeilen schoon te maken en het roer en zwaard gaan opnieuw in de lak.
tevens moeten we nog wat schoten en touwen schoonmaken.



220
razor9063
42 Berichten
in de boot op het plaatje staat:

sail no 483
builder no 483
mould no 3

neem aan dat het dus 483 is

3
Arent NED576
332 Berichten

wij wonen bij leeuwarden.
[/quote1256844910]

Waar precies? Ik geloof dat ik dan zeker dichterbij zit dan Jan-Willem. Ik wil ook best eens komen kijken.

Stuur anders een pb of arent@javelin.nl
Gr, Arent

[Arent heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 14 jaar, 5 maanden terug.]
Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk wink
220
razor9063
42 Berichten
ik zelf woon in leeuwarden, we hebben de boot momenteel op trailer bij mn ouders staan, 15km richting dokkum

315
2 Berichten
Heb in Bremen een Javelin gekocht. Het is de 476.
Er zijn in Oosterbeek nu al 3 Javelins. In vergelijk met mijn Laser 2 heel wat anders maar wel leuk. Heb nog heel veel vragen over spie, zelflozers en trimmen. Waar en hoe kan ik het beste bij de club aanhaken?

Wim Plaisier

Wim
114
Harry NED557
141 Berichten
Veel plezier met de nieuwe aankoop ! Zeil je dan in Giesbeek of op de Rijn? Nieuwe leden kunnen we goed gebruiken, je kunt een aanmeldingsformulier downloaden en naar de secretaris sturen als je wilt.
Het is ook leuk om eens te komen kijken op een wedstrijdweekeind of beter nog gewoon een keer komen mee doen . Je kunt dan zelf zien hoe wij de boten ingericht hebben . Bovendien is er meestal wel de bereidheid van clubleden om met raad en daad bij te staan.

3
Arent NED576
332 Berichten
Hi,

Welkom bij de club, Wim.

Gewoon langskomen en je neus laten zien is bij de Javelin de beste manier om contact te maken en iets over de boot te leren.
Op de evenementenkalender kan je zien waar we wedstrijden varen.
Als je hele concrete vragen hebt, kan je die hier stellen, dan is e ook altijd wel iemand die je kan helpen.

Welke boten liggen er precies in Oosterbeek? We houden graag bij welke Javelins er nog actief zijn en waar wink

Gr, Arent

Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk wink
315
2 Berichten
Zal achter de andere zeilnummers aangaan. We zeilen op de Rijn in Oosterbeek bij WSV Peter Hensen. Afgelopen weekend op het Heegermeer, da’s stukken beter!

Wim

Wim

Dit bericht is gesloten. Er kan niet verder op gereageerd worden. Blijf rustig en ga verder.

Statistieken