Javelin Forums
Log in op Javelin.nl om te posten Geen account? Maak er een
Beantwoord javelin geschikt voor ons?
Volg: RSS
We zijn op zoek naar een zwaardboot en lopen erg te twijfelen tussen de Javelin en de 470. Onze uitdaging zit in ons gewicht en uiteenlopende zeilervaring. Ik heb in het verleden veel gezeild met zwaardboten (oa Laser en het kleinere broertje van de 420 (mowgli)), maar mijn zeilmaat heeft vrijwel geen ervaring. Dat betekent dat we in eerste instantie een fokkenist hebben van 100 kilo en een stuurvrouw van 60 kilo.
Qua gewicht zal dat wel goed komen,maar is de Javelin wel een geschikt boot om iemand te leren zeilen?? Of raden jullie toch de 470 aan die qua zeiloppervlak kleiner is en ook iets minder snel.
vr. groeten, Jopie
Deze vraag is beantwoord door Arent. Bekijk het eerst volgnde bericht.
discuss.answer
Wij raden natuurlijk de Javelin aan :-D
Leren zeilen is natuurlijk in elke snelle zwaardboot lastig, maar de Javelin is heel handelbaar en gemakkelijk te zeilen, ook door lichte en onervaren mensen.
Je kunt altijd onze promotieboot eens uitproberen...
Gr, Arent
Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk
Leren zeilen is natuurlijk in elke snelle zwaardboot lastig, maar de Javelin is heel handelbaar en gemakkelijk te zeilen, ook door lichte en onervaren mensen.
Je kunt altijd onze promotieboot eens uitproberen...
Gr, Arent
Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk
Ikzelf heb afgelopen zomer met mijn vriendin ook een javelin gekocht. Voor ons ongeveer zelfde situatie, zij heeft wel ervaring in zwaardboten en ikzelf bijna niet. In de klasse zijn meer dan genoeg mensen die graag willen helpen .
mvrgr,
Job
[Job NED83 heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 14 jaar, 10 maanden terug.]
Hij is opzich wedstrijd gereed maar natuurlijk ook prima als toer te gebruiken.
Even terug op topic, jullie verhouding is eigenlijk voor een Javelin best ok, flink wat gewicht om in de trapeze te hangen en een "ervaren" stuur die de boot onder contrele heeft. Het voordeel van de Javelin is dat hij iets vergevingsgezinder is dan een 470 en dat hij wat stabieler is. Ik heb al vele malen met totaal onervaren bemaning gevaren en ook daarmee wel aan wedstrijden meegedaan.
Als je de keuze hebt zou ik je echt adviseren voor een Javelin te gaan.
Maar wat jullie ook doen geniet lekker van het race op het water.....!D
Groeten Fred NED550 (NED 365)
Snow could be Yellow.....!:?
Jeanine NED512