Indeling Javelin

253
5 Berichten
Lucas Clarijs NED267 Bericht, 13 jaar, 4 maanden terug
Wie kan ons helpen de indeling van onze Javelin te optimaliseren?

Sinds 1,5 jaar zijn wij de trotse Eigenaar van onze NED 267.
Inmiddels hebben we hier een aantal keren heerlijk mee gevaren maar de Javelin kon wel een goede opknapbeurt gebruiken. Hier zijn we inmiddels mee begonnen. Zo krijgt ze een nieuw strak jasje, extra stijfheid en waarschijnlijk wat aanpassingen aan de indeling.

Nu de vraag aan jullie of er misschien tips zijn betreft de indeling; of een foto van iemand die vindt dat hij/zij de perfecte indeling heeft van alle blokken, klemmen, schoten etc.

Alvast bedankt voor de info!

Groeten,

Lucas en Anne




[Lucas Clarijs NED267 heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 13 jaar, 4 maanden terug.]
Opknappen, wat een werk...
3
Arent NED576
332 Berichten
Hi,

Er zijn tips genoeg over inrichting van een Javelin. Iedereen denkt ook dat hij/zij de boot goed voor elkaar heeft, maar ze zijn allemaal verschillend smiley

Het werkt het gemakkelijkst, als jij zegt wat je hebt, en wat je zou willen, dan kunnen we daar commentaar op leveren wink

Uiteraard zijn er wl een paar dingen die redelijk standaard en gelijk zijn, omdat het nou een keer niet anders kan.

Om een idee te geven, kijk eens hier: http://www.javelinuk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?271 Ik hoop dat je een betje engels begrijpt...

Gr, Arent

Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk wink
253
5 Berichten
Hi Arent,

Bedankt voor je tip! Uit de tekst en foto’s via de link kan ik al een hoop info halen. Vond hier een aantal interessante verbeen in.

Momenteel ben ik nog in de schuur fase sad
Tegen de tijd als ik al het beslag weer ga plaatsen kom ik graag op je voorstel terug en zal ik wat foto’s en directere vragen sturen.

Nogmaals bedankt!

Gr, Lucas

Opknappen, wat een werk...
253
5 Berichten
Hi Javeliners,

Zoals jullie kunnen zien op de foto’s zit het schuur en lakwerk er eindelijk op.
De Lille Havfrue (Kleine Zeemeermin) is volledig onherkenbaar geworden. uiteraard mag ze haar mooie naam wel behouden.
Dit weekend beginnen we met het monteren van al het beslag. Hopelijk komen we hier een beetje uit.

Keep you posted!
Gr, Lucas




Opknappen, wat een werk...
3
Arent NED576
332 Berichten
Wow, ziet er goed uit.

Ben erg benieuwd naar het vervolg. Als je nog dingen wilt weten, dan moet je het vooral vragen.

Gr, Arent

Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk wink
253
5 Berichten
We zijn alweer een flink stuk verder. Bijna al het beslag zit er op en ze mag haar naam weer dragen.

As maandag hoop ik de klus af te maken en wellicht zelfs al een stukje te varen. We hebben alleen nog even een uitdaging met hoe we de spinaker het beste kunnen installeren.
Voorheen hebben we een Efsix gehad dus enige ervaring (en logica) hebben we hier gelukkig wel mee.

Gr, Lucas

PS: ik heb nog geen meetbrief bij de boot, kan ik hier via jullie aankomen en hoe gaat dit in z’n werk?




Opknappen, wat een werk...
346
0 Berichten
Ziet er goed uit. misschien tot volgende week in Makkum.
Gr Jaap

3
Arent NED576
332 Berichten
Hi,

Dat gaat vlot!

Ik zie al wel een paar ’o nee doe dat nu niet-jes’, dus kom snel eens live met de boot langs, dan spijkeren we je bij wink

wbt de spi: Jullie chute ligt nu links, maar als dat grijze stukje op de middenbalk een aluminium (rvs?)plaatje is, dan hoort hij, denk ik, rechts. Volgens mij heb je links nl. een klemmetje, dat je dan gebruikt om de spi na het hijsen omhoog te houden smiley. Strijklijn zit dan rechts, door de chute, aan de spinaker. Geen klemmetje nodig (vind ik; sommigen doen het wel)
Enfin, vragen staat nog steeds vrij; maak meer (detail)foto’s als je zinnige input wilt.

wbt de meetbrief; je hebt een PB.

Gr, Arent

Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk wink
253
5 Berichten
Hallo Allemaal,

Hierbij een foto van onze ’Kleine Zeemeermin’ in vol ornaat.
Gister voor de tweede keer (pas) gevaren, maar wat een genot is zo’n Javelin toch!!
Volgens de gps met een constante snelheid van 32 km per uur over het Haringvliet gegleden.

De indeling, zoals we deze hebben gemaakt is over het algemeen zeer prettig. Op het heisen en neerhalen van Spi na gaat alles heel soepeltjes. Volgend jaar willen we wat wedstrijden gaan varen, ik kom dan ook zeker een keer bij jullie langs en hoor dan graag jullie ideeen hierover smiley

Lid van de Javelin vereniging word ik uiteraard graag. Gaat dat per jaar, of moment van inschrijven?

Gr, Lucas

[br][link={e_FILE}public/1316259951_253_FT1823_javelin1.jpg][img:width=640&height=853]{e_FILE}public/1316259951_253_FT1823_javelin1_.jpg[/img][/link][br]

Opknappen, wat een werk...
114
Harry NED557
141 Berichten
Dat ziet er goed uit Lucas ! Maar waarom wachten tot volgend jaar , de spiegelplas in oktober is een drukbezocht evenement waar je volop inspiratie kunt opdoen voor eventuele winterklussen. De contributie (25 euro)wordt meen ik per jaar geind.

Dit bericht is gesloten. Er kan niet verder op gereageerd worden. Blijf rustig en ga verder.

Statistieken