wordt er nog gevaren dit weekend

220
razor9063
42 Berichten
Zijn er nog mensen die zaterdag/zondag (13-14 aug) in friesland ergens gaan varen met de javelin?

ik zou graag gaan varen dit weekend en evt eens meevaren met een javelin, dit om wat meer ervaring met de boot te krijgen.

Ik kan overal in friesland wel aanrijden met javelin. heb alleen geen strandtrailer.

laat maar horen via mail of tel.. steven(at)rehorst.org of 06-41107489

220
razor9063
42 Berichten
ik heb momenteel geen 2e man namelijk..

220
razor9063
42 Berichten
Zoh, de javelin staat er klaar voor, morgen maar eens kijken of alles naar mn zin is.. weet nog niet waar ik zal gaan varen.. grote wielen of een van de andere meren in friesland...

220
razor9063
42 Berichten
zaterdag lekker in mn eentje met de javelin wezen varen. ging wel.. moet nog een paar dingetjes aanpassen, het touwtje voor het stellen van het zwaard zit te los.. als ik hem aantrek heb ik een hele partij slack op erop.. dat moet eruit. een katrol moet 90graden gedraait worden. nu zorgen dat ik een spischoot kan vinden ergens.

220
razor9063
42 Berichten
is er dit weekend(20-21 aug) nog iemand die gaat varen in friesland? zou graag nog wat dingen bekijken voor de voering van de spiboom en spinnaker.

[Steven NED483 heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 13 jaar, 3 maanden terug.]
161
Fred NED550
54 Berichten
Ik gaan dit weekend wel varen maar helaas niet in Friesland. Ik ga samen met Arent meevaren in de UK nationals in Southwold.
Is het de bedoeling dat je boot weer mee kan varen in wedstrijdverband of is het meer voor de hobby?
Kun je misschien wat foto’s plaatsen met specifieke vragen? wellicht kunnen we ze via het forum al beantwoorden.

Snow could be Yellow.....!:?
220
razor9063
42 Berichten
ik wil tzt ook wedstrijden gaan varen, of iig proberen.
heel veel dingen heb ik al via foto’s en bezoekjes aan wedstrijden aangepast.
foto’s van specifieke vragen heb ik niet, wel specifieke vragen.

*hoe is bij anderen de setup voor het spannen van de voorstag?
*hoe lang en waaruit is de spinnakerschoot als ik de schoot via de achtersteven weer naar het bankje laat gaan.
*spiboom voering/bevestiging

en ik wil varen wink haha.

220
razor9063
42 Berichten
220
razor9063
42 Berichten
gisteren nog ff wezen varen. ging heerlijk.. ff lekker in planee.. op gegeven moment brak de rechter stag. gelukkig had mn maat de trapeze aangehaakt en gebeurde het op het moment dat we overstag gingen..
na veel gepruts al zwemmend de boot in de wind houdend het zeil naar beneden en de stag met wat reservespul kunnen vastzetten, toen op fok terug naar de kant. wel ff balen. maar gelukkig zelf en boot nog heel.

140
Jan NED154
87 Berichten
spi schoot is het mooist als je een kant en klare verjongde 470 schoot neemt. Die is goed op lengte en mooi licht.

You don't stop playing because you grow old.... You grow old because you stop playing!!!!

Dit bericht is gesloten. Er kan niet verder op gereageerd worden. Blijf rustig en ga verder.

Statistieken