Overstappen op Javelin?

322
5 Berichten
Als recreatief zeiler heb ik op dit moment een Jeton (Klepper), een boot die je in Duitsland veel ziet, maar hier in Nederland nauwelijks. Deze boot is onderhand uitgezeild en ik zoek een goed alternatief, daarom is mijn oog gevallen op de Javelin. Het lijkt me een prettige boot die net iets groter is dan de Jeton, Ik heb een aantal vragen en hoop dat iemand een reactie kan geven:
- Ik heb nog nooit met een Javelin gevaren, is er iemand die mij deze boot kan introduceren door samen een uurtje te gaan zeilen of eventueel een dagdeel aan mij en mijn zeilmaat te verhuren?

- ik zoek een boot met een max prijs van 800 euro, belangrijk vind ik dat de zeilen nog redelijk goed zijn. Is dit een redelijk streven? Op marktplaats zie ik een Javelin staan, zie link, kan iemand mij een tip geven wat deze ongeveer waard? De boot is 40 jaar oud, er zit een meetbrief bij en er zit een scheur in de spinaker.
Alsvast bedankt voor de reactie.

[link]http://watersport.marktplaats.nl/zeilen-en-zeiltoebehoren/572254287-javelin-open-zeilboot-met-trailer.html[/link]

[Bert heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 11 jaar, 10 maanden terug.]
312
Mr Dribble
11 Berichten
Op de spiegelplas bij Nederhorst den Berg liggen enkele Javelins waaronder ook die van mij. ik ben net als jij begonnen zonder enige kennis en inmiddels al een actief zeiler. Mijn boot is van 1976 en kan nog goed meekomen met de wedstrijden. In een winter tijd heb ik hem opgeknapt en weet inmiddels waar ik op letten moet. Als je een keer in de gelegenheid bent kom dan naar Nederhorst en we regelen dat je kan zeilen. Bel wel even want ik ben er niet altijd. 0653539567 Arjan

[arjan246 heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 11 jaar, 10 maanden terug.]
Mr Dribble
322
5 Berichten
Bedankt voor het aanbod Arjen, ik zal binnen kort contact met je opnemen, ik zie nu ook ook op de site dat over 2 weken in Wanneperveen wedstrijden zijn, daar zal ik eens gaan kijken, dat ligt dicht bij Zwolle, waar ik woon. Bert

Dit bericht is gesloten. Er kan niet verder op gereageerd worden. Blijf rustig en ga verder.

Statistieken