klassevoorschriften

284
0 Berichten
Ik heb geïnformeerd naar een nieuw setje zeilen maar de zeilmaker meende dat een losse broek niet is toegestaan in de Javelin klasse.
Hoe zit dat nou? Zo’n grootzeil zat bij die boot toen ik ’m kocht. Vroeger (1980-1990) mocht het niet.

Kan iemand mij een kopietje van de klassevoorschriften sturen, met name de artikeltjes die over alle zeilen gaan?? afmetingen en bijzonderheden..?

Mail to: kite58@live.nl
Andre 06 50571276

140
Jan NED154
87 Berichten
Mijn grootzeil met losse broek is afgelopen EK nog gekeurd en goed bevonden door de javelin klasse...

You don't stop playing because you grow old.... You grow old because you stop playing!!!!
153
Janjama
241 Berichten
De klasse regels zijn naar ik meen 4 jaar terug veranderd.

er mag een losse broek gevaren worden met een max diepte van 22 cm.
De achterlijk lengte wordt gemeten zonder dat er een toplat in het zeil zit.


gr Jan

xyz
3
Arent NED576
332 Berichten
Hi, André,

Class-rules staan losse broek toe. Ze stonden verborgen in de ’downloads’ afdeling van deze site, inmiddels kan je ze vinden via de link hieronder.
ik neem aan dat je zeilmaker ze nodig heeft om een zeil te maken dat voldoet wink

Hieronder vind je het document, kan je dat eens rustig bestuderen.
Volgens mij zit de appendix met het zeilteken er niet bij. Dit wordt regelmatig verkeerd gedaan, maar is niet van levensbelang, natuurlijk.
Misschien kan Jan ter Stege je daaraan helpen.

Gr, Arent
Javelin Klasse Regels

[Arent heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 11 jaar, 7 maanden terug.]
Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk wink
138
Jan NED554
68 Berichten
De tekening van het Javelin zeilteken heb ik naar André gestuurd.

Dit bericht is gesloten. Er kan niet verder op gereageerd worden. Blijf rustig en ga verder.

Statistieken