Gezocht: Roerkop

399
24 Berichten
Ik heb zelf een (ophaalbaar) roerblad gemaakt, maar de roerkop die ik heb is te smal en niet meer te gebruiken.
Mijn vraag: welke roerkop is geschikt als vervanging?
Ik ben bij voorkeur op zoek naar een tweedehands roerkop, want mij oude bootje houdt niet van "overdressing". Heeft iemand ervaring met zelf maken?
Enals het dan toch nieuw moet, is er dan een bepaalde roerkop die goed voldoet?
Dikte roerblad met laminaat is ca 22 mm.

Groet

Bart Steens
NED175

zeilendstajenooitvoorpaalsteekdusmaarvanwal
38
122 Berichten
Bart
Ik zie het probleem niet helemaal, gaat het om een scharnierend klaproer, of om een steekroer zoals dat bij catamarans vaak te zien is.
Er bestaan klaproeren met losse wangen die zijn vaak makkelijk te verbreden, elfs als ze met popnagels in mekaar zitte.
Heb je een paar duidelijke foto’s?
Tis

399
24 Berichten
Hoi Tis,

Het gaat inderdaad om een klaproer. Het roerblad is ook nieuw gemaakt naar de maten die jij me hebt doorgegeven. Mijn vorige roer was dunner. De roerkop was door de vorige eigenaar zelf gemaakt en aan het delamineren.
Ik maak nu zelf een roerkop van multiplex (losse wangen inderdaad) dat ik versterk met glasweefsel. Het roerbeslag heb ik, dus dat kan ik zo overzetten. Zodra het af is post ik wat foto’s. Ik bespaar in elk geval een paar honderd euro want die jongens zijn niet goedkoop als je ze nieuw moet kopen.
Groet
Bart

zeilendstajenooitvoorpaalsteekdusmaarvanwal

Statistieken