Op zoek :)

420
3 Berichten
Hallo allen.
Mijn naam is Job weijschede en ben enigsinds weer op zoek naar ene leuke snelle zeilboot.
heb hoervoor samen met mijn vader gevaren op een prindle 19 catamaran en de snelheid was heerlijk. wegens werk tijdsgebrek en ruimte de boot helaas moeten verkopen maar omdat ik nu een auto heb met een mooi tkehaakje ben ik erover aan het nadenken om een toffe snelle 2 persoons boot te kopen. vandaar dat ikme aangemeld heb en meteen wat vragen heb.

alleereerst;
- wat zijn punten om op te letten bij deze boten. budget is beperkt en ik ben een tanlijk ahndig man met mechanica. m’n vader meer van het polyester gedeelte dus komt goed uit. is de boot in je eente te varen?
- wat weeg de boot op een geschikte ongeremde trailer? heb namelijk een mx5 van de eerste generatie en die mag max 400 kg trekken.
en uiteraard nog ander tips zijn welkom. alvast bedankt

gr job

350
60 Berichten
Beste Job,
Allereerst super dat je geïnteresseerd bent in een Javelin. Inderdaad, een supersnel en spectaculair bootje. Het beste kun je een keer naar een evenement komen dan kunnen we je "live" het eea uitleggen waar op te letten. op 1,2 3 september varen we in Heeg ons kampioenschap, kom gerust langs!!

Qua budget moet je ergens rond de 2000 een boot kunnen vinden die klaar is. Er staan er echter ook genoeg te koop voor minder, waarvan in ieder geval 1 goede voor 500 pond, alleen die ligt in Wales... En dat is een snel schip!!

Qua gewicht, de boot weegt iets van 120 kg, de weg- en strandtrailer te samen nog iets van 150KG er bij. Ik heb mijn eerste javelin met mijn eerste auto getrokken, en dat was een Subaru mini jumbo. Of te wel, das geen enkel probleem, alleen de ketelbrug was een beetje hoog ;-)

Kortom, er is genoeg en bijna alles is mogelijk, als je de Javelin aandurft tenminste ...

420
3 Berichten
excuus, ik kan uw antwoord niet lezen....

Sorry Job, foutje in de code. Lang verhaal, maar is gerepareerd.

Addict since 2000
Sailed NED268, NED508, NED576
420
3 Berichten
Update,
Ik heb een boot gevonden/ gekregen om eens te kinken of de javelin klasse wat voor mij is?
Bedankt Jelle en uiteraard Jan voor de tip.

De boot heeft wat TLC nodig maar daar is de winter voor. Het plan ik om hem morgen (vandaag is 14 oktober) mee te nemen naar Utrecht, hier een dagje lekker te kunnen zeilen en m’n vriendin te introduceren in het zeilen.

Vragen heb ik tot nu toe niet, en dat is dan ook de reden dat ik de laatste wedstrijd wil kijken en informatie te gaan vragen aan de medezeilers.

Ik hoop jullie morgen te ontmoeten

Gr, Job

Statistieken