Javelin Forums
Log in op Javelin.nl om te posten Geen account? Maak er een
Wat maakt NK 2005 tot een leuk evenement?
Volg: RSS
In de ALV van afgelopen winter heb ik het volgende gehoord:
* camping op loopafstand van het zeilwater
* camping geschikt voor gezinnen
en natuurlijk mogelijkheid tot BBQ.
Zelf voeg ik daar nu aan toe:
* ervaren wedstrijdcomité
* voldoende rescue op het water
* camping toegankelijk voor honden, caravans en campers
Wat willen jullie nog meer? Moet het persé op het IJsselmeer, of mag het ook op een geschikte plas?
Hoe creatief mag het wedstrijdcomité zijn? Gaan we alleen zeilen op snelheid of mogen we ook de overleving gaan testen door bijvoorbeeld een race te zeilen zonder spiboom, waarbij wel gebruik van de spi gemaakt mag worden? Mogen we de man-overboord-procedure als test in de race opnemen? Mogen we ook een hindernis in de baan opnemen, bijvoorbeeld onder een viaduct doorzeilen die tegelijkertijd vaargeul is?
Maak gebruik van deze gelegenheid om je mening te laten horen !roddel. Dan maken we er een geweldig evenement van in 2005 !goed .
Groetjes, Marian
wedstrijdsecretaris NJKO
Gehoorde opties: Bunschoten-Eemmeer, Zeewolde-Wolderwijd, Uitdam-IJsselmeer. Ik zoek op dit moment uit of Bunschoten ruim genoeg is voor een redelijke baan, daarna ga ik de andere opties langs. Nog meer opties?
Groetjes, Marian
Heeg is genoemd maar voorlopig op de reservelijst vanwege de Noordelijke ligging (wij waarderen de komst van Tis bij het NK altijd zeer) en door de beperkingen die het gestrekte meer met zich meebrengt.
Workum kan ons op die dagen niet hebben vanwege een overmacht aan optimisten (meer dan 500 stuks).
Makkum valt af vanwege de beperkte familiemogelijkheden.
De Beulakker is als optie genoemd, graag reacties.
In de tussentijd ga ik aan de slag met Uitdam. Geschikt bevonden als EKlocatie, dus NK zeker een optie. Aandachtspunt zal het prijskaartje zijn.
Als er verder niet echt over afstanden wordt gesproken is misschien een leuk locatie het Tjeukemeer. Direct naast de snelweg A6! Tussen Lemmer en Joure. Nou weet ik niet of daar een camping aan het water is en waar de lokale watersportvereniging zit.
PS Weet ook niet of we een vergunning van de politie moeten hebben voor zoiets. Het trekt namelijk nogal wat aandacht en dan zijn er altijd mensen die met 120 of harder niet zo goed op de weg letten
Addict since 2000
Sailed NED268, NED508, NED576
Gr, Arent
Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk