Nieuwe regel

69
2 Berichten
volgende kwam ik tegen:

Olympische Spelen: geen aftrekwedstrijden meer

Recent besliste de internationale zeilfederatie (ISAF) dat tijdens de komende Olympische Spelen geen aftrekwedstrijd meer zal toegestaan worden. Dat betekent dat de deelnemers aan alle wedstrijden uit de serie moeten deelnemen en dat het slechtste resultaat niet langer wegvalt. De aftrekwedstrijd werd gehanteerd om zeilers met materiaalpech niet te benadelen. Vandaag is de ISAF van mening dat wie de grenzen van zijn materiaal niet respecteert, geen blijk geeft van goed zeemanschap. Het betekent meteen ook dat er heel wat voorzichtiger zal gevaren en vooral gestart worden.

Iemand een idee of dit ook voor het meer nationale gebeuren gaat gelden in de toekomst ?!

Ja, dat denk ik wel. Over het algemeen worden de regels toch na een olympische spelen gewijzigd? De kans bestaat dus dat aftrekwedstrijden gaan verdwijnen dan....
Aan de ene kant jammer, want het maakt het meestal wel iets spannender... wie mag welke wedstrijd aftrekken van zijn eindscore? Reken de reken de reken......

Maar goed, over het algemeen wel goed denk ik....

Addict since 2000
Sailed NED268, NED508, NED576

Dit bericht is gesloten. Er kan niet verder op gereageerd worden. Blijf rustig en ga verder.

Statistieken