puntentellingen uitslagen

22
3 Berichten
Nu zat ik even te kijken bij de jaarbekers, runner-up cup etc. Maar hoe werkt de puntentelling hier eigenlijk bij? ?!

discuss.answer Werkt als volgt:

Het aantal starters - positie +1 is het aantal te veroveren punten voor een boot.
Echter, iedereen die start aan de start verschijnt krijgt 3 punten.
DSQ, PMS, OCS etc. = 0 punten vanwege disqualificatie
DNS, DNC = 0 punten, niet correct starten of niet varen krijg je ook geen punten
DNF = 3 punten (voor de moeite)

De nummer 3 van een wedstrijd krijgt nog eens 2 bonuspunten, de nummer 2 krijgt er 3 en de nummer 1 krijgt er 5.

Kortom bij een wedstrijd met 10 startende schepen zal de volgende puntenverdeling plaats vinden:

Nummer 1: 10 (starters-positie+1) + 3 (starten) + 5 (bonuspunten) = 18
Nummer 2: 9 + 3 + 3 = 15
Nummer 3: 8 + 3 + 2 = 13
Nummer 4: 7 + 3 = 10
Nummer 5: 6 + 3 = 9
etc.

Als er nou 40 schepen aan de start verschijnen begrijp je wel dat dit meer punten op levert dan wanneer je met 5 boten vaart.

Ik hoop dat ik het lekker chaotisch heb uitgelegd :p

LAtur

Addict since 2000
Sailed NED268, NED508, NED576
de Kerssenkeizer 2e antwoord, 19 jaar terug
Tja Henk, moet je dus toch nog eens komen varen, wil je wat puntjes bij elkaar kunnen sprokkelen. Alleen inschrijven of met je waarschip voorbij komen varen is dus niet genoeg!

een echte zeilboot is wit van kleur
He, NED527. Het toetsenbord is ontdekt geloof ik? Leuk. Laat van je horen zou ik zo zeggen! maareh.... dit bericht was al een jaar oud hoor smiley

Addict since 2000
Sailed NED268, NED508, NED576
3
Arent NED576
332 Berichten
Hebben we Henk al zo lang niet meer gezien?

Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk wink

Dit bericht is gesloten. Er kan niet verder op gereageerd worden. Blijf rustig en ga verder.

Statistieken