Javelin Forums
Log in op Javelin.nl om te posten Geen account? Maak er een
Oproep aan alle Javelin eigenaren
Volg: RSS
Misschien had je het al ergens horen fluisteren, maar er is een set Javelin-mallen in Nederland. Het gaat niet om de Duitse mallen en niet om de Engelse, maar om het setje uit de kelder van Frank Scheel.
Om alle verhalen rondom deze mal helder te krijgen, is het volgens mij van belang om eens rigoreus in de Javelin geschiedenis te duiken. Ik kom voorlopig een heel eind met het archief van de klasseorganisatie en de meetbrieven, maar ik kom daar juist ook een heleboel vaagheden tegen.... (
Ik wil bij deze graag aan iedereen die een Javelin heeft, of er bij kan komen, vragen om een foto op te sturen of op dit forum te plaatsen van het plaatje dat in de boot zit. Ten slotte is dit het meest kenmerkende onderdeel van de boot, dat hem als Javelin definieert
Plaatsen op dit forum is dus prima, maar opsturen mag naar arent@javelin.nl Ik ben benieuwd!!!!
Hieronder een interessant voorbeeld
Gr, Arent
[Arent heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 16 jaar, 2 maanden terug.]
Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk
.....of er uit die mallen gebouwd mag worden.....[/quote1222018486]
Dat was de vraag niet... Volgens mij is het meer interesse dan druk maken?
Enige tijd geleden hebben Arent en ik het ook al eens over dit soort zaken gehad omdat er op een of andere manier toch gaten in het register zitten, van sommige boten is niet bekend of ze zijn gebouwd of niet en uit welke mal ze komen.
Dat dit mal 3 is gaat het niet echt over, meer welke boot komt waar uit. Dat is leuk om te weten.
[Michiel heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 16 jaar, 2 maanden terug.]Addict since 2000
Sailed NED268, NED508, NED576
Michiel heeft gelijk; geen drukte, maar pure interesse. En gewoon is het zeker niet. B)
De claim dat er rechten op mal 3 rusten, omdat er ooit nummers zijn overgeslagen, leidt nu tot een historisch onderzoekje. Ik wil gewoon weten wie nu echt welke Javelins heeft gebouwd en uit welke mal. Niet echt gewoon, maar wel belangrijk om te weten.
Ik ben er de persoon niet naar om zomaar elk verhaal te geleoven....... feiten moeten bewezen worden.
Maar goed, het gaat hier niet om mij, maar om foto’s van plaatjes.....
Gr, Arent
Everything is amazing, and nobody's happy.... http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk
Ik heb mijn stukkie al aangepast, doe jij dit ook?
[Arent heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 16 jaar, 2 maanden terug.]
een echte zeilboot is wit van kleur
[Michiel heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 16 jaar, 2 maanden terug.]
Addict since 2000 Sailed NED268, NED508, NED576
Van mij hierover dus geen mening of opmerking we len er op Lemmer lekker over onder het genot van een biertje na een leuk potje zeilen.
Snow could be Yellow.....!:?
Wat ik hier lees maakt mij zorgen.
De mallen staan bij ons, jama sails.
Wat wij er mee gaan doen is ons goed recht.
Dit willen wij niet illegaal doen.
Wat jij hier doet is stemming makerij. (broodnijt )
Ik hoop het niet ,want anders gaat deze klasse een zware tijd tegemoet.
Ga jij goed uitzoeken met boot mallen en bouw nummers.
Wij gaan een stap maken richting een licentie aanvraag.
Het gaat hier om de mal uit dekelder van frank, waar uit meerdere boten zijn gebouwd bij 2 licentie houders.
De mallen zijn nu eigendom van Jama Sails. dus niet van anderen.
Jan / Daniel
[Jan Jama heeft dit bericht voor het laatst bewerkt op 16 jaar, 2 maanden terug.]
xyz